מדריך קנייה – איך לבחור גריל גז .

על מנת לבחור את גריל הגז המתאים עבורנו עלינו להתחשב במספר שיקולים מרכזיים:

גודל הגריל וגודל משטח הצלייה :

גודל הגריל – בשוק קיימים מבחר דגמים בגדלים שונים, החל מגרילים קומפקטיים לטיולים וכלה ביחידות ענק למטבחים חיצוניים עלינו להתאים את גודלו הפיזי של הגריל למקום בו הוא יוצב,  בין אם זה במרפסת או בגינה, קחו בחשבון כי  בד"כ הגריל יעמוד שם גם כשהוא לא בשימוש ולא תרצו לחסום את המרפסת או החצר בגריל ענק.

משטח הצלייה – משטח הצלייה הוא המקום עליו צולים את הבשר , בד"כ נמדד בסמ"ר ככל שהמשטח גדול יותר כך ניתן לצלות כמות גדולה יותר של בשר בו זמנית ולקצר את זמני הצלייה, שיקול זה הוא שיקול חשוב לאלו מכם שמארחים המון או לבעלי משפחות גדולות.

 תפוקה ומבערים :

תפוקה: תפוקת גריל הגז נמדדת בד"כ ביחידות BTU ככל שתפוקת הגריל גדולה יותר כך עוצמת הצלייה תהיה חזקה יותר וזמן הצלייה יהיה קצר יותר.

מבערים : בד"כ כלל אצבע הוא שמבער מספק 12,000 BTU רצוי לבדוק את היחס שבין כמות המבערים ועוצמתם לשטח הצלייה, ישנם מספר סוגי מבערים  הטובים יותר עשויים יציקה ונירוסטה והפחות טובים הם מבערי הפח. ככל שהמבער טוב יותר כך יגדל אורך החיים שלו. שימו לב כי לחלק מהגרילים יש מבער אחורי להכנת שווארמה או עוף בגריל וכירת צד  -יש לגרוע את נתוני התפוקה שלהם מתפוקת הגריל מכיוון שבד"כ הם לא יהיו בשימוש בעת השימוש במשטח הצלייה.

  מבנה ואיבזור :

מבנה: ישנם גרילים שבהם העגלה והמדפים עשויים מתכת וכאלו העשויים מעץ או בקליט, הגרילים מנירוסטה נחשבים חזקים יותר ועמידים יותר לפגעי מזג האוויר.

רשתות הצלייה: ככל שהרשת מסיבית יותר כך איכות הצלייה טובה יותר, רשתות צלייה מנירוסטה טובות מאוד אך הבשר נוטה להידבק עליהם ישנם גם רשתות מיציקת ברזל או רשתות מצופות אמייאל המקלות על הניקוי.

מכסה : רצוי שהמכסה יהיה מבודד עם מד טמפרטורה וידית נוחה.

רשת עליונה: רחוקה יותר ממקור החום מאפשרת חימום פיתות ובשר וצלייה עדינה של ירקות.

רדיאנטים: חשובים מאוד לפיזור החום של המבערים בצורה שווה על פני כל שטח הצלייה הקפידו כי יהיו מחולקים נכון בנויים טוב  ונגישים לניקוי.

הצתה: רצוי הצתה לכל מבער בנפרד.

מגירה / כלי לאיסוף שומן: שימו לב לכלי האיסוף יקל עליכם מאוד את מלאכת הניקוי.

עגלה: מאפשרת אחסנת ציוד ניוד הגריל שימו לב למבנה הדלתות והמגירות ולאיכות הגלגלים והמעצורים.

כירת צד: מאפשרת בישול וחימום התוספות, צ'יפס קפה וכו'.

מדפי צד: לחלק מהדגמים ישנה מדפי צד שיכולים לשמש להנחת ציוד ותבלינים ולבשר לפני או אחרי הצלייה או לשמש כמשטחי עבודה שימו לב לחוזקם ולאפשרות קיפולם לצורך איחסון.

כיסוי: כשהגריל אינו בשימוש מומלץ לכסותו – הקפידו לקנות כיסוי איכותי עמיד לגשם וללחות.

ווסת: ווסת הגז חייב להתאים לצריכת הגז של הגריל הקפידו לרכוש ווסת גז המתאים לגריל שרכשתם.

אחריות: שימו לב לתנאי ומשך זמן האחריות חלק מהיבואנים נותנים זמני אחריות שונים למבערים ולחלקים השונים, שימו לב גם לנושא השרות בתקופת האחריות חלק מהיבואנים נותנים שרות בבית הלקוח בתקופת האחריות וחלקם ידרשו הבאת הגריל למעבדת שרות או טכנאי בתשלום.

בהצלחה.