קמין – קמין בנוי או קמין עצמאי ?

 בבואנו לבחור קמין  יש בפנינו שתי אפשרויות :

קמין עצמאי הקרוי גם  free standing או stand alone או קמין בנוי הנקרא גם ליבה או INSERT

אמנם 2 הסוגים יחממו את הבית אך לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו:

 

קמין עצמאי :

יתרונו העיקרי של הקמין העצמאי הוא שהוא "מוצר מדף" עם התקנה פשוטה יחסית, הקמין תופס מקום מועט בחלל ואין צורך לעטוף אותו בדקורציה, פשוט מניחים אותו בחלל המוסק מחברים לו ארובה וצנרת (אם צריך) והוא מוכן לעבודה, לקמין זה גם יתרון על פני הקמין הבנוי בהקרנת החום לסביבה הקרובה וגם בהסעת החום ( קונבקציה ) לחלל הבית, גם השרות והטיפול בקמין העצמאי נוחים יותר בגלל הנגישות לכל מרכיבי הקמין הצנרת והארובה.

חסרונו של הקמין העצמאי הוא במראה הפחות מרשים משל הקמין הבנוי, למרות שניתן באמצעות עיצוב המקום בו הוא יותקן כגון חיפוי אבן על הקיר מאחור ובמה שעלייה יעמוד להעניק לו מראה מרשים ונוכחות בחלל.

 

קמין בנוי :

הקמין הבנוי הוא יחידת "בילט אין" המיועדת להיכנס אל תוך דקורציות מאבן, גבס, מתכת וכו' ומשכך הוא פותח בפנינו מגוון אפשרויות עיצוב החל ממראה מינימליסטי ונקי באמצעות גבס דרך מראה תעשייתי ממתכת וכלה במראה קלאסי הכולל לבנים, עמודי שיש מדף עץ וכו', התוצאה המושגת באמצעות ליבה ודקורציה תהיה בדרך כלל מרשימה יותר ועם נוכחות בולטת בחלל הבית, חסרונותיו של הקמין הבנוי הוא שבדרך כלל בסופו של דבר נשלם יותר עבור החבילה של הליבה והדקורציה, נצטרך להקצות לו יותר מקום בבית,עלינו להקפיד על בניית הדקורציה בצורה נכונה ונצטרך להשתמש בחומרים עמידים בחום, בידוד ותריסים לצורך בניית הדקורציה וגם הגישה והטיפול בו יהיו מטבע הדברים פחות נוחים.

כשאנו מדברים על קמין בנוי או אח בנוי אנו מדברים על ליבה סגורה עם דלת או זכוכית המיועדת להתקנה בתוך דקורציה   ( אין אנו מתכוונים לאח בנוי פתוח או בית אש ללא דלת ומנגנוני שליטה, האח הפתוח מתאפיין בניצולת נמוכה ומשמש בעיקר לאווירה ועיצוב ופחות לחימום ) .

לחצו על הקישור למידע נוסף עבור תיכנון דקורציה לקמין גז בנוי.

כך או כך לא משנה במה תבחרו אין ספק כי התקנת קמין עצמאי או בנוי בביתכם תוסיף לבית מראה יוקרתי ומסוגנן ותאפשר לכם להעביר את החורף בבית  חם ונעים.