איוורור גגות רעפים, בתי עץ וצימרים באמצעות מאווררים סולאריים.

הבעיה :

כל מי שחי בארץ יודע כי הקיץ הישראלי חם מאוד  – השמש קופחת על ראשינו ועל גגות ביתנו.

כל מי שיש לו גג רעפים, עליית גג או בית מעץ מכיר את עומס החום הבלתי נסבל הנאגר בחלל הגג, עליית הגג ותקרת הבית בחודשי הקיץ הדבר מורגש היטב בבית בעל 2 קומות או יותר עם תיקרת גבס או רביץ.

מקור הבעיה :

רעפי החרס או הבטון אוגרים את חום קרינת השמש במשך היום ופולטים אותו לתוך חלל הגג או הבית לקראת ערב  כך במחזוריות מדי יום הטמפרטורה בחלל הגג עולה ואיתה גדל עומס החום על התקרה והבית וכך גדל חשבון ההוצאות על המיזוג.

הפתרון :

בידוד ואוורור  – פיתרונות בידוד יעזרו בהפחתת עומס החום אך עדיין נדרש פיתרון אוורור על מנת לשחרר את החום הכלוא בחלל הגג או הבית.

 ישנם מספר שיטות לאוורור גג הרעפים והבית:

 אוורור פאסיבי – מתבצע על ידי התקנת רעפי אוורור  בחלקו התחתון והעליון של הגג  – תנועת האוויר החם כלפי מעלה והחוצה באופן טבעי מכניסה אוויר צח פנימה מחלקו התחתון של הגג.

חסרונה של שיטה זו היא כי החלפת האוויר מתבצעת בקצב איטי ואינה משחררת חום מחלל הגג במהירות המתבקשת.

 אוורור אקטיבי – מתבצע על ידי מאוורר סולארי המותקן בחלקו העליון של הגג ובשילוב של רעפי אוורור בחלקו התחתון של הגג. המאווררים הסולאריים מייצרים מושך קבוע בחלקו העליון של הגג ויוצרים החלפת אוויר חם באוויר צח וקר בקצב מהיר על מנת לשחרר את עומס החום הכלוא בגג.

ניתן גם להתקין מאווררים סולאריים בחלקו התחתון של הגג או הבית אשר יכניסו אוויר צח בצורה אקטיבית.

 מוקד חום מייבאת משווקת ומתקינה מבחר מאווררים סולאריים – יונקים ונושפים הפועלים על אנרגית השמש לאוורור גגות רעפים,עליות גג, בתי עץ,צימרים ומכולות.

 

יתרונות המאוורר הסולארי :  מוריד את הטמפרטורה בחלל הגג – אין הוצאות הפעלה – מקטין את הוצאות החשמל למיזוג – פועל על אנרגיית השמש – אינו צורך חשמל, אינו מרעיש ואינו מזהם את הסביבה – אטום למים – מאפשר התקנה בחתך נמוך ואינו פוגע המראה הגג  – ניתן להתקנה עצמית- אחריות ואמינות לאורך שנים.