אומרים שאש היא אחד הדברים שאפשר להסתכל עליו לנצח, משחר נעוריו הצטופף האדם סביב האש,חימם בעזרתה את מזונו והתחמם לאורה. היום בחיים המודרניים עם העבודה הלחוצה והזמן שטס כמעט ולא יוצא לנו לשבת סביב אש גלויה ולהנות מקומזיץ וחברה טובה.

לא מעט אנשים בחרו להכניס את האש לביתם והתקינו  קמין עץ  לחימום וממשיכים במגמה זו על ידי הכנסת האש גם לגינה ע"י הקצאת מקום בטוח להבערת אש בגינה באמצעות הכנת בור יעודי מחופה אבן או באמצעות מתקן מדורת הגן.

 

מדורת הגן  ( גרדן פייר ) הוא למעשה מתקן הבנוי כקערה הפוכה עם רגליים או בסיס עגול העשוי מתכת עבה בתוכה מבעירים את בולי העץ ובצידי הקערה מותקנים מוטות המאפשרים הוספת איבזור על פי הצורך כגון רשתות צלייה, מתלה לאסאדו, מתלה לפויקה, רשת קפה, רשת לווק וכו.

במקום להזמין משפחה חברים  ואורחים ל "על האש" בצורה המסרותית על גריל הגז או הפחם  – יותר ויותר אנשים רוכשים מדורות גן לגינתם, בעזרת מדורת הגן ניתן להבעיר אש בגינה ולעשות קומזיץ בביטחה מבלי לגרום נזק לגינה, מתקן מדורת הגן מעניק חווית אירוח שונה וכל האורחים יכולים לקחת חלק בעשייה ולשבת מסביב ולהנות  מהמדורה.

בנוסף לקמוזיץ ניתן לבצע על מדורת הגן מגוון שיטות בישול  איטי וצלייה:

הבישול האיטי הופך נפוץ יותר ויותר ורוב האנשים מכירים וטעמו מסגנון בישול זה בו מכניסים את רכיבי התבשיל לסיר פויקה,סיר ייצוק או קדרת חרס ונותנים לתבשיל להתבשל בחום איטי ובמשך שעות.

בתחום צליית הבשר האסאדו הוא השיטה המוכרת ביותר, שיטת צליית בשר איטית זו נפוצה בדרום אמריקה ( בברזיל נקראת " צ'ורקו " ) בשיטה זו תולים נתח בשר במרחק  גדול יחסית מעל הפחמים או בולי העץ הבוערים וצולים את הבשר בחום חלש יחסית ולמשך מספר שעות – הבשר יוצא טעים,רך ועסיסי,ולבסוף מוגש עם רוטב צ'ימצ'ורי.

ישנם מספר שיטות להכנת אסאדו וכל ארץ פיתחה שיטה שונה לעשיית הבשר. בד"כ אוהבי האסאדו משתמשים בגריל פחמים או עץ עם רשת מתכוונת  באמצעות מוט או מנואלה הנקרא " פריז'ה "  או "אל אסאדור" במדורת גן כשנתחי הבשר תלויים סביב האש על צלבי מתכת או על ווים מעל לאש.

ניתן כמובן גם לעשות במדורת הגן  (גרדן פייר )  תפוחי אדמה ומרשמלו …וכך גם הילדים בנוסף למבוגרים נהנים מהמדורה.

גלרית תמונות של מדורת גן ניתן לראות כאן .