בישול איטי בגינה או בשטח:

מדורת גן / גרדן פייר:

מתקן המשמש להבערת אש בגינה לאירוח ( קומזיץ ),המאפשר מגוון שיטות בישול וצלייה:

פוייקה / מתפונה / אסאדו / ברביקיו / קדרת חרס.

הגרדן פייר הוא למעשה קערת מתכת הפוכה עם רגליים או בסיס בה ניתן להבעיר עצים וגחלים בחצר הבית,

ניתן להזמין חברים ומשפחה לחווית אירוח שונה : קומזיץ בגינה עם מרשמלו או תפוחי אדמה.

אלבום תמונות של מדורת גן / גרדן פייר ניתן לראות כאן.

אבזור נוסף : ניתן לרכוש אבזור נוסף שיאפשר לכם לתלות סיר פויקה, אסאדו, רשת ברביקיו לצליית בשר, רשת לווק או קפה, את כלי הבישול והקומקומים היצוקים תוכלו לראות ולהזמין במחלקת הקמפינג שלנו.

עץ לבישול ולהסקה: ניתן להזמין אצלנו עץ להסקה ולמדורה / קומזיץ ועץ הדרים,זית,פקאן המתאים יותר למעשנות,מדורות גן ולאסאדו.

אחזקה : שימוש ראשוני לשרוף ולשמן רשתות לפני עשיית בשר על הרשת.

אחסנה : בתום השימוש לנקות גחלים ואפר, מומלץ לשמן בתרסיס שמן בישול, לכסות / לשים במקום מקורה.

 פויקה:

סיר בישול  כדורי לתבשילי קדירה עשוי יציקת ברזל הטבולה בשמן פשתן ( בד"כ עם שלוש רגליים אבל יש גם פויקה ללא רגליים ) שבמקור הגיע לאפריקה מהולנד ומשם נפוץ לכול העולם.

יתרונו העיקרי של הפויקה הוא שנוזלי הבישול נשארים בתוכו וחום האש מתפשט בתוכו בצורה שווה ובכך מונע את שריפת התבשיל  .

סיר הפויקה נועד לבישול איטי במדורה בשטח, וכיום עם התפשטות סגנון זה של בישול איטי , יש המשתמשים בו גם בבית, בגרדן פייר, מעל כירת הגז או מעל הגריל. ניתן לבשל בפויקה מגוון רחב של תבשילים כגון: עוף, בשר ותבשילי קדירה צמחוניים יש אפילו פויקה יעודי ללחם ועוגות.

מטפונה / מדפונה:

מתקן לגינה דמוי חבית עם מכסה המשמש לבישול איטי, (ההיגוי הנכון הוא מדפונה מלשון דפן בערבית שמשמעותו קבר / טמון) המדפונה היא שיטת בישול  קדומה לבישול איטי מתחת לאדמה או למצע גחלים,בד"כ המתכון מורכב מעוף או בשר עם ירקות שורש ואורז עטופים בנייר אלומיניום – התבשיל יוצא רך וטעים – חובה לטעום .

את המדפונה ניתן להציב מעל האדמה או להטמין בתוכה.

סאג':

משטח מתכת קעור המשמש להכנת פיתות ומאפי בצק , את הסאג' מניחים הפוך על מדורה או גחלים, קיים גם סאג' המותקן על מבער גז ומתחבר לבלון גז , הסאג' מיצר במספר קטרים בד"כ 40, 50 ו 60 ס"מ.

הסאג' הפך פופולרי בקרב מטיילי קמפינג, ג'יפים, תנועות נוער או סתם למפגשי קומזיץ עקב פשטות התפעול והניידות הגבוהה המאפשרת להעבירו בקלות ממקום למקום.

אופן השימוש מניחים את הסאג' הפוך על מקור החום משמנים קלות לאחר ההתחממות ומניחים את הבצק על עד לאפייתו מורחים לבנה, ממרח שוקולד וכו'

מתכונים נפוצים: פיתה דרוזית, פתיר, צ'אפטי.

אסאדו :

 אסאדו היא שיטת צליית בשר איטית  הנפוצה בדרום אמריקה ( בברזיל נקראת " צ'ורקו " ) בה תולים נתח בשר במרחק מעל הפחמים או גחלי עץ. ישנם מספר שיטות להכנת אסאדו וכל ארץ פיתחה שיטה שונה לעשיית הבשר. בד"כ משתמשים בגריל פחמים או גריל עץ עם רשת מתכוונת  באמצעות מוט או מנואלה הנקרא " פריג'ה "  או " מנגל ארגנטינאי " או  בגרדן פייר כשנתחי הבשר תלויים סביב האש על צלבי מתכת או תלויים על שיפודים וווים מעל לאש.

בשר האסאדו אינו מתובל למעט מעט מלח, את התיבלון לאסאדו מגישים בנפרד בצורת רוטב הנקרא " צ'ימצ'ורי " או " פברה " .

תבשיל קדירה :

תבשיל קדירה  היא שיטת בישול איטית עתיקת יומין בה כל מרכיבי התבשיל מוכנסים לתוך סיר חרס או סיר יציקה לבישול ארוך ואיטי בחום נמוך, תבשילי הקדירה נפוצים ביותר ולכל ארץ ועדה יש את תבשיל הקדירה הייחודי להם. תבשילי הקדירה הנפוצים והמוכרים ביותר  הם: צ'ולנט / חמין, גולש הונגרי ,סטאפידו יווני וטביט עיראקי.

כל מתקני הבישול המוזכרים במאמר משווקים ע"י מוקד חום.

 בתאבון 🙂