חידוש וצביעת קמין – עשה זאת בעצמך D.I.Y :

הקמין שברשותכם חלוד ?

רוצים לחדש את הקמין ?

יש ברשותכם קמין שהשנים שעברו לא עשו עימו חסד?

על הקמין יש כתמי חלודה צבע ולכלוך הפוגמים במראה ?

הקמין נראה מוזנח וישן ?

במאמר זה תקבלו הסבר איך תוך פרק זמן קצר תחדשו את מראה הקמין שבביתכם ותעניקו לו מראה חדש ונקי כאילו הגיע לביתכם רק אתמול.

תחילה עלינו להצטייד בצבע יעודי לקמין במיכל תרסיס שהוא צבע עמיד לחום המיועד לצביעת קמינים, שימו לב אם אין ברצונכם לצבוע את כל הקמין אנו ממליצים כי תקנו צבע יעודי של יצרן הקמין מחנות העוסקת בתחום או מיבואן הקמין כך תוודאו כי גוון הצבע זהה לגוון הצבע של הקמין שלכם וכי הצבע עמיד לטמפרטורה המתאימה ונבחן על ידי יצרן הקמין ונמצא מתאים, ניתן להשיג צבע עמיד בחום גם בחנויות צבע מקצועיות אך יתכנו הבדלים בגוון ולכן תאלצו לצבוע את כל הקמין .

לאחר שהצטיידנו בצבע עלינו להכין את הקמין לצביעה, יש לנקות באמצעות מברשת ברזל את כל כתמי הצבע והלכלוך שעל דפנות הקמין ולנקות כתמי שומן ולכלוך ביסודיות ניתן להיעזר בטינר לניקוי כתמי שומן עקשניים.

לאחר הניקוי הרימו מצד אחד ובזהירות ולגובה של ס"מ  את הקמין והכניסו נייר עיתון על מנת להגן על ריצפת הבית בעת הצביעה, שימו לב כי הקמין כבד מאוד ואם אינכם יכולים לבצע זאת לבד היעזרו בבן משפחה או שכן לצורך ההרמה מצד אחד של הקמין ופריסת העיתון מתחת לקמין לאחר מכן עשו זאת מצידו השני של הקמין. כסו את זכוכית הקמין בעיתון ונייר דבק על מנת שלא תתלכלך במהלך הצביעה והגנו על הקיר מאחור באמצעות עיתון או קרטון גדול.

כעת כל מה שנותר לכם הוא לנער היטב את תרסיס הצבע למשך מספר דקות ולצבוע ממרחק של כ 20 ס"מ את משטחי הקמין הקפידו לא להישאר מעל נקודה אחת למשך הרבה זמן על מנת לא ליצור נזילות צבע על משטחי הקמין.

המתינו כעד להתייבשות הצבע והסירו את העיתונים והדבק , את זכוכית הקמין ניתן לנקות באמצעות מסיר שומנים או מנקה פיח יעודי המשווק על ידי חנויות קמינים.

לאחר הצביעה והייבוש יש להפעיל את הקמין בעוצמה נמוכה למשך שעה ולאחר מכן לשעה בעוצמה גבוהה תוך הקפדה כי הבית מאוורר היטב.

אם צבע הקמין תקין ונקי ואין כתמי חלודה ניתן לחדש את מראה הקמין על ידי משחת ווקס ייעודית.

הקמין היצוק שברשותכם צבוע בצבע עמיד לחום שאינו מגן בפני חלודה הקפידו להבא  לא להניח עציצים וכלי בישול ישירות על הקמין והיזהרו במגע של מים בעת שטיפת הרצפות.

בהצלחה.