התקנת קמין והכנה לקמין :

אם אתם בונים בית או משפצים ותרצו בעתיד להתקין קמין בביתכם כדאי שתשקלו לבצע הכנה לקמין עוד בשלב הבניה או השיפוץ.

אנו ממליצים כי בתחילה תקבלו ייעוץ לגבי סוגי הקמינים הקיימים, המגבלות והיתרונות של כל אחד מהסוגים ומיקומים אפשריים להתקנת הקמין בביתכם.

רצוי לקבל את ההחלטה על מיקום הקמין עוד בשלבים הראשונים של הבנייה ולהכניסו לתוכניות הבנייה משום שמיקומו ישפיע על בעלי מקצוע נוספים בבית ועל  עיצוב ותכנון העמדת הריהוט בבית, נקודות החשמל והטלוויזיה ועוד…

בדרך כלל הייעוץ ניתן חינם על ידי חברות המשווקות ומתקינות קמינים ומתמחות בתחום.

ההכנה לקמין תכלול :

*  הכנת מעברי ארובה בתקרות הבית ובגג ע"י התקנת תותבים בקוטר שיתאים לקמין הנבחר על פי מפרט ההתקנה של הקמין היצרן והתקן. התקנת התותבים תחסוך בעתיד קידוחי יהלום בתקרות הבית וקירותיו ותמנע מצב שקידוחים אלו יפגעו בתשתיות חשמל מים ותקשורת הפרוסים בתוכם, כמו כן קידוחי היהלום מתבצעים עם קירור מים העלול ללכלך מעט את קירות הבית ועלול לגרום נזק לקירות גבס או רצפות עץ ופרקט.

אם אינכם מעוניינים לבצע קידוחים למעבר הארובה בשלב הבנייה הקפידו להניח בלוק איטונג במקום המיועד למעבר הארובה ולהרחיק צנרת חשמל מים ואחרים ממקום זה על מנת שניתן יהיה לקדוח בעתיד במיקום זה ללא חשש פגיעה בתשתיות.

* פריסת צנרת הזנה לגז או לנפט לפני ריצוף – אנו ממליצים כי גם אם הבחירה היא בקמין עץ לבצע הכנה של צנרת למיקום הקמין כך שאם בעתיד תשקלו להחליף את קמין העץ בקמין גז או נפט לא תצטרכו להרים ריצופים .

* איטום ארובה מבודדת או שרוולים בגג בטון.

 * התקנת מקטעי ארובה אופקיים מעל תיקרות והנמכות גבס.

ניתן לבצע הכנה לקמין שתאפשר את התקנת את מרבית סוגי הקמינים הקיימים בשוק כך שאת ההחלטה לגבי סוג הקמין הנבחר והעיצוב תוכלו לקבל בעתיד בנחת כשטרדות הבנייה מאחוריכם.