קמין גז בנוי – הכנות נדרשות  מאת מוקד חום.

קמין גז בנוי מורכב מיחידת בילט אין / ליבה המותקנת בתוך דקורציה ומבנה העשויה גבס, אבן שיש מתכת וכו', בסיום תהליך ההתקנה יתקבל מסך זכוכית דמוי אקווריום או "פלזמה " בלשון העם כשבתוכו מרצדת אש , מגוון הסגנונות לעיצוב הדקורציה הוא אין סופי החל מדקורציות גבס פשוטה בקווים מינימליסטיים ונקיים דרך דקורציות מתכת בעיצוב תעשייתי  וכלה בדקורציות אבן ושיש בעיצוב קלאסי.

אז איך מתכננים דקורציה לקמין גז בנוי?

את נושא העיצוב הקמין והחומרים בהם תשתמשו לדקורציה נשאיר לכם אך יש מספר כללים שעליכם לשמור על מנת שהדקורציה תמלא את יעודה מבלי להינזק מהחום אותו מפיצים הקמין והארובה המותקנים בתוכה.

שם המשחק הוא אוורור ובידוד עלינו לבודד את חלקי הדקורציה מבפנים על מנת שהחום לא יפגע בהם לשם כך נשתמש בחומרי בידוד ייעודיים כגון שמיכה קרמית, צמר סלעים, ונשתמש בחומרי בניה המתאימים לאש וחום כגון גבס ורוד, פירומטיק וכו'.

על מנת לאוורר את הדקורציה היטב עלינו להתקין פתח אוורור בחלקה התחתון של הדקורציה דרכו יכנס אוויר קר פתח זה יהיה גם פתח השרות דרכו נגיע אל ברז הגז ואל מכלולי הליבה, הריסבר והבלוק, בנוסף לפתח התחתון נתקין פתח שני בחלקה העליון של הדקורציה על מנת לשחרר אוויר חם הכלוא בתוכה וניצור מעבר אוויר חופשי מחלקה התחתון של הדקורציה אל חלקה העליון, הפתח האחרון שחובה להתקינו הוא פתח בגודל של 5X5 סמ"ר שיהיה בקו האפס של ריצפת החדר ותפקידו לשחרר גז במקרה דליפה על מנת למנוע פיצוץ .

לסיכום לקמין גז בנוי אנו צריכים פתח שרות ואוורור תחתון פתח אוורור עליון ופתח ניקוז

מצ"ב סקיצות לתכנון דקורציה עם ניתוק בגבס :

מצ"ב סקיצות לתכנון דקורציה עם תריסים בגבס:

מיקום נכון של שלושת הפתחים בהתקנת הקמין יחד עם שימוש בחומרי בידוד ובניה מתאימים יבטיחו כי הדקורציה של הקמין תישאר יפה לאורך זמן ולא תפגע מחום הקמין המותקן בתוכה.