תחזוקת קמין.

הנה מתקרב לו החורף הימים נעשים קצרים יותר והטמפרטורות יורדות זה הזמן להוריד את בגדי החורף ולהכין את הבית לקראת החורף הקרב.

אם בביתכם מותקן קמין יש לבצע בדיקת בטיחות לפני הפעלתו על מנת לוודא כי הקמין והארובה תקינים ובטיחותיים לשימוש ללא חשש לתקלות בטיחות.

קמין נפט/ סולר – לקמין נפט/ סולר נדרשת בדיקת בטיחות אחת לשנתיים הכוללת ניקוי הקמין והארובה  במסגרת הטיפול מנקים את הארובה ואת מבער הקמין, מכיילים את ווסת הדלק, מחדשים איטום ואטמים אם יש בכך צורך ובודקים בטיחותית את רכיבי הקמין, מיכל הדלק, הארובה וצנרת הדלק.

על מנת למנוע תקלות בקמין הנפט יש להקפיד כי בעת תדלוק המיכל הקמין יהיה כבוי ומיכל הדלק יהיה סגור לפחות לשעה על מנת למנוע כניסת משקעים למערכת הדלק.

קמין עץ – לקמין העץ נדרשת בדיקת בטיחות אחת לשנה לפחות הכוללת ניקוי הקמין והארובה ממשקעי פיח ושרף היכולים לסתום את הארובה או לגרום להתלקחות בתוך הארובה ולגרום נזק או שריפה, את הארובה מנקים באמצעות מברשת חוטר, גם בקמין זה יש לבדוק את נושא האיטום והאטמים ולבדוק בטיחותית את הקמין והארובה.

על מנת למנוע משקעי פיח ושרף בקמין ובארובה יש להקפיד לשרוף עץ יבש עם פחות מ 20% לחות ולהשתמש בעצים איכותיים להסקה.

קמין הגז – לקמין הגז נדרשת בדיקת בטיחות על פי תקן אחת לשנה במידה ומדובר בקמין עם ארובה אטמוספרית או אחת ל שלוש שנים אם מדובר בקמין בעל ארובה כפולה, אנו ממליצים כי כל קמין גז יעבור בדיקת בטיחות אחת לשנה, במסגרת הטיפול בודקים את הקמין והארובה, בודקים את מערכת התרמוקאפל המגנה עלינו ומנתקת את אספקת הגז במידה והקמין כבה, בודקים את מערכת ההצתה והמבער, צנרת הגז והמחברים ומחליפים סוללות בשלט וברסיבר על מנת שיעבדו ויתקשרו היטב.

תיקון קמינים :

קמין חייב לעבוד בצורה בטיחותית ותקינה, בכל מקרה שבר או תקלה יש להזמין טכנאי או חברה המתמחה בתיקון קמינים ולא להפעיל את הקמין עד לפיתרון וסידור התקלה.

ארובת הקמין ניתנת לניקוי גם באופן עצמאי ע"י מברשת חוטר ייעודית.

עכשיו משהקמין מוכן לחורף כל שנותר הוא לשים כוס תה או קפה על השולחן ליד ולהתחמם מול הקמין הבוער כשבחוץ חורף והגשם יורד.

חורף חם ונעים.

מידע מקצועי קמינים וליבות.